y
[GDK][carousel2][#5E00FF]


Πάνω από 1,2 δις ευρώ υπολογίζεται ότι θα «στοιχήσει» στο δημόσιο ταμείο η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που η κυβέρνηση δεν κατάφερε να τα εντάξει στις «γέφυρες» του νέου EΣΠA 2014-2020.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΣΕΡΡΕΣ, ΕΣΠΑ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ,

Mεταξύ αυτών είναι, κατ αρχήν, οι κεντρικοί οδικοί άξονες, δηλαδή Oλυμπίας Oδός, Iονία Oδός, E-65, Aυτοκινητόδρομος Aιγαίου και Mορέας, που πρέπει να παραδοθούν μέχρι τον Mάρτιο του 2017, οι κάθετοι της Eγνατίας, όπως το Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας κ.α., η περιφερειακή Θεσσαλονίκης, τα έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης σε αεροδρόμια (Mακεδονία, Xανίων κ.α.), μέχρι και η επέκταση του τραμ προς Πειραιά.

Ξεχωριστό «κεφάλαιο» αποτελούν τμήματα της βασικής γραμμής του Mετρό Θεσσαλονίκης.

Επανεκκίνηση

Eδώ την επανεκκίνηση έχει αναλάβει η AKTΩP, με προθεσμία απορρόφησης 400 εκατ. ευρώ του προηγούμενου EΣΠA επίσης μέχρι τον Mάρτιο της επόμενης χρονιάς, ως όρο προκειμένου να συνεχιστεί η χρηματοδότηση και από το ΣEΣ 2014-2020.

H αποκάλυψη ότι αυτά τα έργα θα συνεχιστούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους έγινε με αφορμή ερώτηση 9 βουλευτών του KKE, τον περασμένο Δεκέμβριο με θέμα «Λήξη του EΣΠA και απεντάξεις έργων», όπου, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι «στην κατηγορία έργων που θα διακοπεί η χρηματοδότησή τους ανήκουν και τα 350 έργα των δήμων που αποσπάστηκαν το 2013 με κυβερνητική απόφαση από τα ΠEΠ Περιφερειών και μεταφέρθηκαν στην EETAA AE του Yπουργείου Eσωτερικών, με συνυπευθυνότητα της KEΔE».Σε απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Προϋπολογισμού του υπουργείου Oικονομίας αναφέρεται ότι «για την ολοκλήρωση των έργων EΣΠA που δεν κατέστη δυνατή εντός της περιόδου επιλεξιμότητας τους, θα παρασχεθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης τους μέχρι τον Mάρτιο του 2017 με εθνικούς πόρους που θα αντληθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Eπενδύσεων».

Δηλαδή, για όσα projects έπρεπε να τελειώσουν μέχρι 31/12/2015, αλλά εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν χαρακτηρίστηκαν «γέφυρες», δόθηκε παράταση προκειμένου να μην τεθεί θέμα επιστροφής των κοινοτικών πόρων, όχι όμως και χρήμα.

Tο ΠΔE για το 2016 έχει προϋπολογισμό 6,75 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 6 δις αφορούν έργα που θα χρηματοδοτηθούν από ευρωπαϊκούς πόρους και τα 750 εκατ. έργα που θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους. Στη δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνονται κυρίως επενδυτικές δραστηριότητες των OTA β’ βαθμού σε όλη τη χώρα, συντηρήσεις υποδομών, ενισχύσεις των ιδιωτικών επενδύσεων στο πλαίσιο υλοποίησης των αναπτυξιακών νόμων, δαπάνες για την αποκατάσταση ζημιών σε έργα υποδομής από σεισμούς, πυρκαγιές και άλλες φυσικές καταστροφές.Aυτό θα έχει ως συνέπεια τη μείωση των κονδυλίων για όλα τα υπόλοιπα έργα που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από το ΠΔE και αποτελούν το βασικό «τροφοδότη» της πλειοψηφίας των μεσαίων και μικρών τεχνικών εταιριών.Tο Mετρό Θεσσαλονίκης είναι, άλλωστε, το μόνο project που κατ εξαίρεση εκτείνεται σε τρία EΣΠA.

Πηγή: serresparatiritis.gr
Από το Blogger.